Onsdagstankar

3kommentarer

Skickade in min hemtenta, den sista för höstterminen igår och nu är jag ledig en vecka innan nästa kurs/termin börjar! Ren lyx om jag får säga det själv. Att vara student innebär ju att man aldrig riktigt är ledig för även om man inte pluggar just där och då så har man alltid det hängandes över en, det finns alltid något man kan göra. Nu är det dock ingenting på en vecka och det känns skönt och kan säkert behövas inför sista terminen nu med C-uppsats och annat :) Jag ska visserligen jobba kväll imorgon men aja det är bara 5 timmar.
 
Började dagen idag med att prata med min lillasyster i nästan 2 timmar i telefon. Saknar henne så! Jag känner mig rätt ledsen över att bo så långt i från henne nu då jag för första gången känner att vi faktiskt hade kunnat umgås som "vänner" om vi bott nära varandra. Vi var väl irriterade på varandra som unga då vi var så olika varandra och sen har jag bott i Dalarna och nu i Halmstad och när vi faktiskt bott på samma ort har jag varit i en dålig period i mitt liv där jag varit deprimerad och mer eller mindre isolerade mig. Jag är på en helt annan plats i livet nu och det är även hon och det vore så roligt att få umgås mer med henne (och hennes familj såklart).
 
Det är tungt men vad ska man göra. Får försöka tänka på annat istället.. tänkte städa lite i köket nu och sen söka ett jobb och lyssna på massa glad musik samtidigt! Orkar dock inte stå upp för länge för då gör min rygg för ont (fortfarande) så får kanske ta det i etapper.. :)
 
 
Jag och min lillasyster förra julen (2012).

3 kommentarer

Sophie

15 Jan 2014 21:04

Och jag saknar dig! Tycker du kan söka jobb liiite mer norrut i Sverige ;) Nej men så fort jag får chansen ska jag komma ner och hälsa på, vore så roligt.. Massor av kramar!

Svar: Haha :) Ja det vore superroligt om du hälsade på! Kram!
Sara

catrin

15 Jan 2014 23:25

Snygga systrar!!!! Och bra jobbat Sara med din viktiga resa, kör hårt!

Svar: Haha tack! ;) Yes! Nu kör jag!
Sara

Therese

16 Jan 2014 06:35

Härligt med inskickad hemtenta! Njut nu av den lilla paus som blir mellan kurserna! Fin bild på fina systrar!

Svar: Ja känns grymt skönt :) Tack:)
Sara

Kommentera

Publiceras ej