Planen

6kommentarer

Känns lite ovant att börja blogga igen. Min hjärna är inte riktigt i bloggläge men jag hoppas det kickar in fort igen! Så nu var det då dags att ta tag i min vikt igen och det känns så skönt faktiskt (se veckans resultat nedan). Jag vill ju inte väga så här mycket så jag kan inte förstå varför min hjärna sätter ut hinder för mig (eller min kropp för den delen). Hur som helst så är jag igång igen och planen är följande:

  • Inget bröd (jag kan inte hantera mackträsket)
  • Inget godis/chips/fika (osv) förutom eventuellt ½ påse mikropopcorn på lördagar om så önskas.
  • Ingen alkohol.
  • Börja röra på mig igen.
  • Bara vatten på vardagarna men på helgen är även en zero dryck (cola eller fanta) tillåtet.
  • Dricka MER vatten!
  • Äta varierad och nyttig mat.
  • Planera för luncher/middagar och veckohandla därefter.
 
Ja det var väl vad jag har tänkt ut för stunden i alla fall :)

6 kommentarer

Mamma

06 Jan 2014 15:47

Kul att du är tillbaka, både med att blogga och med att ta tag i vikten:). Här är vi också i gång med att få ner våra vikter, både jag och Mattias. Nu får vi sporra varandra, eller hur :)?

Svar: Ja det känns både bra och kul! :) Vad härligt, ja det får vi verkligen göra!
Sara

Annika

06 Jan 2014 16:50

Duktigt! Hur delaktig är din sambo i din vikt-resa? Vill även han gå ner i vikt eller är han bara stöttepelare till dig? Och gällande mat/ godis etc, har ni samma vanor? Har själv erfarenhet av vilken viktig roll partnern spelar i viktnedgång.

Svar: Han har några kilon att gå ner, 5-7 kg, och vi äter liknande. Han är väldigt stöttande och har jag bestämt mig för något så hakar han på. Han kommer nog äta någon godisbit här och var (enligt tidigare erfarenhet) men han gör det när jag inte ser vilket är snällt :)
Sara

Estelle

06 Jan 2014 17:31

Härligt att ha dig tillbaka, jag har saknat dina inlägg, bra plan du har.
Nu kör vi viktvännen så vi kommer någonstans :)

Svar: Ja nu kör vi! :D
Sara

Gentle Giant

06 Jan 2014 19:59

Bra mål. Jag känner igen mig i dem. Smörgåsar och cola light är mina akilleshälar. Smörgåsar har jag nog fått bort (ingen vitt bröd med smör och ost binge här inte) men funderar ibland om det verkligen är värt att kämpa bort colan (fullt medveten om att det inte är bra för mig men hey! det är min enda last). Nåja...

Jag hejar på dig och hoppas att du inte har alltför ont efter 'pulkaåkandet'. Såg ut som en riktigt fräsch handling dessutom! Ska bli spännande att se vad du gör med ingredienserna i veckan!

Svar: Jag känner att min cola får vara kvar (även om jag nu försöker begränsa det till helgerna). Det är i alla fall inga kalorier så jag resonerar som så att det är bättre att jag dricker det än trycker i mig något med kalorier för att jag vill unna mig då det är helg. Benet gör tyvärr ont men jag hoppas att det går över fort :)
Sara

Viktväktarinnan

06 Jan 2014 20:47

Bra att ha en plan. Bara du inte gör det för stramt och svårt för dig. En jäkligt svår balansgång det där, för om man då tillåter sig vissa saker under vissa dagar, så blir det lätt (för oss matmissbrukare) att man helt plötsligt tillåter sig det oftare än så... gamla vanor alltså :-/

Kämpa på!

KRAM

Svar: Ja det är inte helt lätt. Har dock märkt att jag fungerar bäst om jag utesluter godis och liknande helt för börjar jag tillåta lite här och där så tappar jag det helt till slut. Det fungerar visserligen om jag sen innan bestämt att jag på ex lördag får äta en daim/japp eller liknande.. håller jag mig till det är det fine men om jag avviker så tappar jag det där också :P Dumma huvud ;)
Sara

Linda

09 Jan 2014 14:30

Hej!
Hittade din blogg nu när jag var och surfade runt lite, verkar vara inspirerande så jag skall nog allt ta och följa dig. En tjej själv som jobbar med vikten och skall börja blogga också.

Pepp till dig!

Svar: Vad kul att du hitta hit :) Ska spana in din blogg också :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej