Gårdagens mat (tisdag 11/3)

1kommentarer

Före frukost - 1 msk omega 3 (Möllers tran citron), 1 msk Holistic linfröolja och 5ml  D3 vitamin (flytande).

Frukost -  Havregrynsgröt

Mellanmål - Keso med bär och avokado (på sidan om).

Lunch - Torsk med morot, broccoli, sparris och 1 msk 5% fraiche med kryddor och örter i.  

Mellanmål -  Kvarg, blåbär, hallon och mango.  

Middag - Tacosallad (tacofärs, gurka, tomat, ruccola, röd lök, ½ avokado och en klick kvarg smaksatt med vitlök).

Kvällsfika - Smoothie på kvarg, bär och kanel.

Alla luncher denna vardagsvecka är torskrätten ovanför då vi kände oss lata och orkade bara förbereda en maträtt inför veckans luncher. Det kanske inte låter som den roligaste rätten men jag tycker verkligen att det är gott. Det är allmänt något som jag förvånats över under dessa veckor som jag ätit efter matschemat från kostkontrollen - hur gott det är med ren mat, man behöver inte ett ton med sås och andra saker till utan det är härligt att bara kunna njuta av de goda smakerna som finns i råvarorna... och allmänt så säger jag det som jag sagt innan.. det är grymt skönt att äta efter ett matschema där det är ett visst antal rätter som man varierar mellan för det betyder att det är en mindre sak att tänka på och jag behöver mindre saker att tänka på! :)

Äter enligt ett matschema från kostkontrollen.se

1 kommentarer

Marielle

12 Mar 2014 18:54

Ja Sara, ibland är det enkla det bästa! När jag gick ner i vikt, åt jag också samma mat flera dagar i rad (ibland, inte alltid). Man visste vad man åt, vad den innehöll och hur många kcal man fick i sig. Det kändes tryggt och man behövde inte tänka, planera och fixa så mycket... Att skippa såsen är ett bra knep att dra ner på kalorierna, + att man, som du säger, känner smaken på den goda maten, inte bara såsen! :-) Lycka till vidare! M.

Kommentera

Publiceras ej