Inför det som komma skall

3kommentarer

Dagarna flyger förbi och det går mer och mer upp för mig vilket intensiv period som väntar mig. C-uppsats runt hörnet och innan dess ska en litteraturöversikt till den göras.. (inlämning 24e och jag har inte börjat.. stress! Det innebär nämligen massa massa sökande av vetenskapliga artiklar och läsning av dessa). Måste hitta boende (mest troligen överlämnar vi vår lägenhet 1 juni) och jag slutar skolan 5 juni och har hela sista veckan redovisning att göra och andra att lyssna på så flytten kommer i slutet av c-uppsatsen.
 
Nu blir det mest troligt en hyreslägenhet i Halmstad före Luleåflytt, i alla fall om vi inte lyckas få något jobb däruppe innan - vilket vi såklart hoppas att vi får. Lägenhet här måste dock skaffas annars är vi hemlösa om mindre än 3 månader.. gah. Måste självklart söka en massa mer jobb under den här tiden, både i Luleå och Halmstad (sommarjobb på sistnämnda). Packning, rensning och såklart.. vikten som MÅSTE gås ner helst igår.
 
Kommer helt klart få träna upp jongleringsfärdigheterna denna vår. Jag vet inte om det märks men jag känner mig rätt stressad just nu. Lika delar ångest och stress faktiskt.. men en sak i taget. Det kommer lösa sig, allt löser sig ju men fram tills dess så måste jag bara försöka komma ihåg att andas och sluta stressa upp mig själv för det gör bara saken värre.
 
Har som mål att göra något "vettigt" varje dag. Något som hjälper det stora hela. Igår köpte vi flyttkartonger och påbörjade rensning av vindförrådet. Tänkte packa sakerna där uppe i nya, hela, kartonger och rensa rensa rensa. Jag är verkligen inte en som sparar saker men jag har upptäckt att min sambo är det.. det har han tydligen varit alla år där uppe på vinden utan att jag lagt märke till det! Hockeykort, disketter, cd-skivor i mängder, pennor, böcker, filmer osv osv.. Det enda jag har där uppe är lite foton från när jag var ung och mina julgrejjer, viss skillnad i mängd om man säger så.
 
Tror vi fortsätter där uppe idag. Det tar sin lilla tid då det är stort och ja, fullt med alla hans saker...

3 kommentarer

Mamma

06 Mar 2014 20:13

Ni har verkligen mycket att göra och att tänka på. Som du själv säger: en sak i taget och andas. Mer än så kan du inte göra. Önskar jag kunde avlasta dig lite :/. Kramar <3

Svar: Fixa två jobb och lägenhet så är vi väldigt avlastade ;) Hehe.. nej men en sak i taget. Det blir bra.. :) Kram
Sara

CG

06 Mar 2014 20:30

Oj, ni har mycket på G nu!
Tror att allt kommer ordna upp sig, ofta handlar det om att prioritera och fokuser... Men det klarar du galant!!

Kram ♥

Svar: Ja det är mkt nu och problemet är väl att allt är viktigt men det är bara att beta av listan :)
Sara

moster

08 Mar 2014 18:28

Varför börja flytta innan skolan är klar?

Svar: Nackdelen är ju stressen men fördelen är att jag kan börja mitt nya kapitel i livet (efter skolan) fri att göra det jag vill. Dvs bo i Luleå och söka jobb där. Att söka tills vidare jobb i Halmstad, få det och fastna här pga det är ngt som jag inte vill. Jag vill inte heller.. INTE söka seriösa jobb under en period. Genom att initiera flytten så som vi gjort gör att vi har möjlighet att flytta till Luleå om jobb dyker upp där. Vi är med andra ord inte fast med en bostadsrätt som kanske inte skulle säljas på ett år. Man vet ju aldrig.
Sara

Kommentera

Publiceras ej