Tungt plus

17kommentarer

Förra veckans vikt: 159.9 kg
Dagens vikt: 161.5 kg
= +1.6 kg
 
Totalt: -38.4 kg
 

Jag har det tungt just nu. Jag känner mig stressad, otillräcklig och svag. Jag vill så gärna gå ner i vikt men min hjärna orkar inte vara stark nog att göra det bra och rätta valen vilket gör att jag känner mig ännu mer stressad, otillräcklig och svag.  Jag har en stor inlämningsuppgift tills på måndag och jag har SÅ mycket kvar att göra på den och jag drunknar i den. Jag får fasiken inte luft för jag stressar så.

Det är så tungt att viljan finns till ett hälsosammare liv men att jag inte kan hålla i det fullt ut för jag blir bara besviken på mig själv. Jag vill, jag måste och så går jag ändå och gör fel val hela tiden. Jag förstår inte vad jag tänker på, fast det är väl det.. jag tänker inte alls. Jag bara gör, så som jag alltid gör när jag mår dåligt och sen mår jag ännu mer dåligt för att jag inte stått emot.

17 kommentarer

Jenny

17 Mar 2014 13:35

Det är bara att komma igen, var inte för hård mot digsjälv! tänk på vilken bra vecka det varit med promenader och tid tillsammans med sambon!
ok att vikten inte ville som du, men nästa veca kommer allt det och lite till vara borta! snart är du på 150-nått igen :)
alla faller ner i hålet ibland, det krångliga är att ta sig upp, ta små steg.. se till att verkligen känna efter om du verkligen är hungrig och inte sugen... sätt upp inspirerande ordspråk eller klädesplagg eller vad det nu är som får dig att gå igång :)

C

17 Mar 2014 20:28

Du kommer igen!
Kroppen håller stenhårt på sina kilon när du är trött och stressad, sömnen är underskattad när det gäller viktminskning!

Mamma

17 Mar 2014 20:43

Förstår att det känns jobbigt men du kommer att klara det här. Snart har du tagit dig igenom den här stressiga perioden och det blir lättare att fokusera på viktresan. Jag tror på dig, kramar i massor <3

Marielle

17 Mar 2014 23:32

Tråkigt att det blev "+" den här veckan...Förstår att det känns tungt och jobbigt. Det som är bra är att du VET varför det blev som det blev... Då kan du göra något åt det den här veckan och se ett minus nästa gång du väger dig. Kör slaviskt efter ditt matschema så kommer allt att ordna sig igen. Känner du dig sugen på något mer, vänta i 15 - 20 minuter så går suget ofta över... Drick vatten och gör något aktivt för att distrahera tankarna. Du kan klara det här!! M.

Moster

18 Mar 2014 07:44

Inga framgångar utan motgångar! När det är tungt - ta besluten timme för timme! Stoppa frukt, morötter och annat i väskan, på skrivbordet osv.
Hitta smarta sätt att förebygga fel beslut.
Du kommer definitivt att nå ditt mål!
Håll i!
Kram

Hanna

18 Mar 2014 19:34

inga tips från mig. Jag tror du vet vad du ska göra. =) Oftast är det inte det som är problemet utan att göra det. Det går upp och ner hela tiden. Jag stod still nästan i ett halvår nu innan jag började gå ner igen. Det viktiga är att inte ge upp. =)
Heja!

Mizca

19 Mar 2014 14:11

Svar: tack skall du ha .. då skall jag kika in det :)

Sofia Nilsson

20 Mar 2014 07:18

Stress är en farlig fiende när man ska gå ner i vikt. Men du ska se att du finner en lösning och kommer tillbaka. Det viktigaste är att du inte ger upp för slutligen finner du rätt metod för just dig och då lossnar det ordentligt.

Biggie

25 Mar 2014 14:40

Jag är inne i precis samma onda cirkel. :-/ Jag håller tummarna för oss båda.

osignerat.blogg.se

25 Mar 2014 19:00

Hej tjejen,
Var tar du vägen, saknar dig!

CG

26 Mar 2014 19:42

Förstår att det är tufft gumman, alla har vi hamnat i samma sits. Men vi kommer igen, vi vet ju vad vi behöver göra eller hur?
Förresten du skrev att du hela tiden gör fel val... Är det verkligen sant? Tänk efter nu... Jag VET att du inte gör fel val HELA tiden men ibland gör vi alla det....

Kom igen nu, dra dig upp på banan igen så kör vi!

Stor kram ♥

Hanna

30 Mar 2014 22:52

Hoppas allt är okej med dig!

Mizca

31 Mar 2014 09:44

Svar: På ett sätt är det ju bra, utifall nånting händer så har man ju fått ett bra avslut. Jag ville alltid förr att Jimmy skulle väcka mig (han har alltid börjat tidigare än mig) innan han for för att när jag vaknade och han hade åkt utan å säga hejdå fick jag en hemsk känsla.
Men ju mer tiden gått har jag vant mig vid att han bara åker, för jag sover bättre utan avbrott när han väcker mig :)

Svar: Jag är så morgontrött så jag kommer inte alltid ihåg om Philip sagt hejdå eller inte.. är oftast rätt lost ;) .. men tycker det är rätt mysigt ändå att börja dagen så.
Sara

Mizca

01 Apr 2014 09:17

Svar: Hehehe, då kanske det inte spelar någon roll om han väcker dig för att säga hejdå om du inte minns det ;) Men man har ändå känslan man vill åt, man har fått säga hej och hejdå innan man far.. fast jag känner nu när jag ändrat grejen att det är så skönt att slippa avbrott. Jag sover ganska dåligt på nätterna.

Svar: Kommer ju ihåg det oftast i alla fall :D Ja men det är nog grejjen, att jag verkligen inte har svårt att somna om.. är så trött av mig :och ja känslan gör mkt även om jag inte alltid kommer ihåg det efteråt :P
Sara

Mizca

01 Apr 2014 09:37

I början förstod jag inte alls varför jag ville att han skulle säga hejdå. Hade han inte gjort det och jag vaknade fick jag en ledsam känsla, tror det var för att jag saknade honom. Jo, jag kan sakna honom nu också men nu har man kommit in mer i lägenheten, mer i rutiner och vardagen och då är det lättare att "strunta i" ..
Men om du har lätt för å somna om är det ju som sagt inga problem, men blir du inte ännu tröttare när din klocka väl ringer om du fått ett avbrott på morgonen?

Svar: Fast jag tycker om tanken på att nästan utgå från att den här stunden är den sista. Jag vill aldrig lägga mig för natten i ett bråk utan vill att det ska vara löst innan. Jag säger alltid att "jag älskar dig" till sambon varje kväll osv. Jag är lite störd ibland ;) Kanske jag blir, mer trött vid alarmet, men jag kliver upp några gånger på natten och går på toa så jag är van vid avbrott.. sen borde jag ju kliva upp egentligen när han kliver upp men det är ju såå skönt att sova längre! :)
Sara

Mizca

01 Apr 2014 10:29

Aha, så då sover du ganska dåligt också! Jag går sällan upp på natten för att besöka toaletten utan det är mer andra saker som kan störa mig!
Jag gillar inte heller att lägga mig om vi bråkar. I relationen med Andreas bråkade vi ofta och då drog jag iväg eller sket i att lösa det innan vi somnade. Men jag vantrivdes ju i förhållandet och då tog man inte hand om det. Numera är det viktigt att lösa våra bråk oavsett om klockan är 1 på natten.

Svar: Ja, jag gör väl det, jäkla blåsa ;) Jag har också i tidigare förhållanden tummat lite på min regel och ja, det är ju nu tidigare förhållanden och inte nuvarande. Jag tror det är jätteviktigt att lösa bråk där och då och helt klart innan sovdags :)
Sara

Mizca

01 Apr 2014 11:35

Svar: Ja, det är jätteviktigt!
Man ser ju på filmer och på tv att människor kan dö i sömnen, och tänk då om man bråkade innan man lade sig. Nej, usch!!
Sen tror jag man sover bättre om man löst ett bråk innan man somnar.

Kommentera

Publiceras ej