Vägning

6kommentarer

Förra veckans vikt: 161.7 kg
Dagens vikt: 161.1 kg
= - 0.6 kg
 
Totalt: - 38.8 kg
 
Ett resultat som sabbades av en dålig helg med låg karaktär. Efter att jag ramlade och slog mig i helgen (knät) så slungades jag tillbaka till en verklighet där jag vägde 200 kilo och inte kunde ta mig upp från soffan, sängen, stolen, bilen. Så sjukt deprimerande. Släng in bakande inför kalas och kalas dagen efter (lördag och söndag) med den bristande karaktären som kom från det ovan så har ni ett recpet på något dåligt. Åt någon bulla och tårtbit och sen blev maten väldigt konstig igår under kalasdagen (gäster mellan 12 och 20 på kvällen).
 
Känner mig rätt ledsen över att jag inte orkade hålla i det psykiskt trots motgång men det är måndag idag och ny vecka. Jag har verkligen inte gett upp och nu är det åter på kostschemat. Mitt resultat innan helgen var nämligen fin fint.. (såg en 5:a)..
 

6 kommentarer

Susanne

03 Mar 2014 13:04

Nästa vecka kommer du att få se 5:an ska du se ler . Förstår du är ledsen men tur det inte blev ännu värre med ditt fall och du är en fighter och kommer igen. Jag kom under mitt mål i lördags och klarade 7:an...79 kg så nu har jag gått ner 66 kg på 13 mån eller 117 kg sen jag började min stora viktresa för 8 år sen. Känns konstigt att vara här nu men skönt o allt detta bara för att ändra sin mat och livsstil. Ha en bra vecka och jag håller tummarna för di ska få se 5:an det är du värd. Kram

Svar: Åh herregud vad duktig du är! :) Längtar tills jag är i samma sits som dig! :)
Sara

Lotta

03 Mar 2014 13:47

Härligt jobbat! Även om det är svårt, försök att se det som du har klarat - det är ett enormt framsteg du tagit! Kämpa på!
Lotta

Svar: Tack :) Ja, jag får försöka se saker mer positivt ibland :)
Sara

Marielle

03 Mar 2014 14:08

Sara, var inte för hård mot dig själv. Du såg en 5:a innan helgen, nu står vågen på 161.1, du har INTE gått upp över 1 kg på en helg. För att öka 1 kg i vikt, måste du ha ett överskott av 7000 kcal. Jag tvivlar på att du åt så många godsaker att du kom upp i den siffran... Du åt mer än vanligt, ja, och den maten ligger nu i ditt tarmsystem. Får du gå ordentligt på toaletten så kommer du att se att vikten närmar sig siffran med en 5:a i... Ok? Kram, Marielle.

Svar: Haha ja det är väl så :D
Sara

Jenny

04 Mar 2014 10:56

Ett minus är alltid ett minus! glöm inet det! :)

Svar: Det är ju så men vissa minus är lite roligare än andra ;)
Sara

Annelie

04 Mar 2014 13:18

Vad du är duktig! Blir riktigt inspirerad då jag läser din blogg.

Svar: Ah tack vad snällt :)
Sara

yelling timber

04 Mar 2014 13:57

Ja, att ha måndagar som vägdag är både bra och dåligt. =) Har hänt många gånger att jag under veckan sett mycket bättre resultat än på måndagen eftersom man gärna äter lite extra på helgen. Men, det är ju också en viktig motivation att inte gå helt bananas på helgen, det hade jag nog gjort om jag hade fredag som vägdag. =)

Svar: Ja det är ju det med måndagar :) Jag tycker om måndagar för jag ser alltid varje ny vecka som en ny utmaning. Känns bra att börja med ny vikt då på en måndag.
Sara

Kommentera

Publiceras ej