Blandad kompott :)

1kommentarer

Dagen gick som i ett igår! När min plastsyster och hennes kille kom in till stan gick jag en runda med dom på några affärer och sen hängde vi i vår lägenhet där Philip också gjorde oss sällskap. För att förlänga den korta stund vi hade med dem så valde vi att äta rester till middag (rester vi egentligen planerat att ha till lunch idag och fick därför sent igår kväll slänga ihop en kycklingsallad). Philip skulle nämligen följa med mammas man till en hockeymatch och jag skulle hålla mamma och systrar sällskap hemma hos mamma. Trevlig och social dag med andra ord!
 
Jag har sagt det förr men jag säger det igen. Jag älskar att kunna umgås på det här sättet med min familj, där det inte blir så intensivt och man måste bo hos varandra i veckor. Det blir helt annorlunda nu. Bara relationen med min yngsta syster (snart 9 år) blir annorlunda när vi inte bor i hennes rum i 2 veckor och tar upp all hennes plats och förhindrar henne från att leka normalt med sina leksaker eller kompisar hemma hos henne. Även om hon inte brukar klaga så blir det ju såklart rätt frustrerande kan jag tänka mig. Nu är det mer avslappnat och bättre förutsättningar för att kunna knyta bättre band! Längtar till nästa helg (nästa vecka) då minisystern ska sova över hos oss hela helgen. Ska bli kul! Måster bara hitta på lite aktiviteter som vi kan göra först! :)
 
Och på tal om inget så känns det som att jag håller på att bli mer förkyld igen, ont i halsen igen, ont i kroppen och hostan har återvänt. Jag som var på bättringsvägen med bara lite nästäppa och astmabesvär.. nu är allt annat skit tillbaka. Dom här norrlands dagisbacillerna alltså, jag är inte van längre! Hoppas på att en nyttig kost ska bättra på mitt immunförsvar!!
 
 
Den här fick vi i inflyttningspresent av min plastsyster och hennes sambo! :) Så snällt.

1 kommentarer

yelling timber

14 Sep 2014 23:06

Avis! Saknar min familj så himla mycket. Och min syster bor på helt annat håll.. låter så mysigt!

Svar: Ja, känns lite lyxigt att kunna umgås så nu efter nästan 4 år på annan ort lång bort :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej