Gårdagens positiva

8kommentarer

Blev några pausdagar där, jag har inte byggt upp nog mycket jävlaranamma för att kunna stå emot mina låga dagar än.. men men! Igår hade jag i alla fall en positiv dag med flera saker som gjorde mig glad. Jag listade alla bra saker i huvudet igår när jag låg i sängen, det är egentligen något jag borde göra regelbundet.
 
Gårdagens positiva lista innehöll följande:
Blommorna jag fick från min syster förra veckan (tror det var för att jag kände mig låg) hade slagit ut igår (tror det är liljor eller något liknande) vilket gjorde mig superglad.
Vår diskmaskin byttes äntligen ut och efter massa veckor med handdisk kan vi nu diska i maskin igen, woop!
Jag fick klädpaket som jag beställt hemlevererat till dörren (tack postmannen).
Jag shoppade 3 plagg på H&M på stan tillsammans med min sambo. Mötte upp honom efter att han slutade jobbet och gick lite på stan vilket kändes mysigt!
Det kommer ut mer och mer jobb på platsbanken och igår sökte jag några, känns bra!
Vi har en "relax" nere i källaren som man får boka och igår föreslog Philip att vi skulle testa bastun där vilket vi gjorde på kvällen. Känslan efteråt när man nybastad och nyduschad slog sig ner i soffan för att maratonkolla lite serier var underbar. Totalt avslappnad. Ahh.
Dessutom hade jag lyckats bra med sminkningen och till och med lockat håret igår bara för att känna mig lite extra fin, sånt kan göra så mycket :)
 
Andra saker som gjort mig glad på sistone är att pappa nu bokat resan (hans födelsedagsresa som han ska bjuda barn med respektive och barnbarn på i december) vilket är båda spännande, roligt och skrämmande. Jag är så nervös att flygplats/flygplanspersonalen inte ska låta mig åka, att jag är för stor. En del ångest för det men än är det ju inte december. Hur som så är det så himla snällt av honom att bjuda oss på en resa, sjukt snällt till och med! Kanarieöarna blir det :)
 
 

8 kommentarer

Mizca

23 Sep 2014 11:51

Vad härligt att läsa om alla dina positiva tankar och intryck! Go for it - fortsätt så =)

CG

23 Sep 2014 20:25

Åhh, det är ju MASSOR med trevliga/roliga saker på gång! Vilket flyt :-)
Det är du värd!

Resa till Kanarieöarna i december?? Inte ett dugg avis..... Det där med vikten o flygresan löser sig nog!

Pepp pepp!!
Kram ♥

Marielle

23 Sep 2014 21:58

Oroa dig inte för flygresan... Har du hört om någon i Sverige som inte fått följa med planet pga vikten?? Jag har inte hört ett pip om det. För att sitta så bekvämt som möjligt så se till att boka plats vid nödutgången (=mer benplats, mer plats att fälla ned bordet) och sitt vid gången så kan du sitta mer avslappnat och inte känna att man sitter och knuffar på grannen... Det värsta som kan hända är att du måste be om en förlängning till bältet... Det kan ju kännas lite tråkigt men tänk på att det bara är nu...snart slipper du det!! Lycka till och hoppas resan blir toppen!! M.

Carina

25 Sep 2014 09:40

Jag fick be om en förlängning av bältet, men flygvärdinnorna var jätteproffsiga och diskreta. Inte en min de visade. Försök också se till att sitta jämte någon du känner då gör det inget om man brer ut sig lite.....Kram

C

27 Sep 2014 21:11

Härligt med utlandsresa! Vi åker också till Kanarieöarna men inte förrän i januari. Skönt att ha något att se fram emot.

Nina - Vardag utan socker

03 Oct 2014 12:01

Åh vad härligt med utlandsresa! Hoppas ni får fint väder och jättemycket mys. Och du behöver inte oroa dig för det där med vikten. Jag har en släkting som är betydligt mycket större än du, och hon har aldrig haft något problem med flyget. Lite trångt kan det bli bara (beroende på flygbolag hur bra stolar de har), men självklart får du åka med! Släpp den tanken och njut av längtan istället. :)

Anders - Spålinje.se

07 Oct 2014 00:55

Fokusera och var positiv så når man sina mål! =)

jenny

07 Oct 2014 11:50

Det är så härligt när man har tid för sigsjälv och verkligen hinner göra allt man vill, och det lilla extra för att känna sig fin är ju underskattat! Hoppas allt går bra för dig och att du har funnit dig tillrätta i din nya stad! Luleå är ju så vackert, om än blåsigt:)

Kommentera

Publiceras ej