I väntan

0kommentarer

Idag skulle det komma en man och kika på vår diskmaskin som beslutade sig för att sluta fungera för två veckor sen. Han skulle komma förra veckan men det blev inte så och skulle istället komma idag, blev inte så heller.. I min väntan var jag i alla fall duktig och organiserade lite i skåp som bara fått allt möjligt inslängt i sig vid flytt. Lägenheten blev även städad och matplanering och inköpslista blev skrivna. Sökte även ett jobb och blåste liv i den här bloggen. En helt okej dag även om diskmaskinen ännu är trasig på obestämd tid. Storhandlade efter att sambon slutat jobbet och vi ätit middag. Inköpslistan innehöll till ungefär 50% varor från frukt och grönt avdelningen, tog sin lilla tid med självscanningen.. Kommer dra ner mycket på kolhydratskällor som potatis, pasta och ris och istället öka intaget av grönsaker, rotsaker osv. Kommer också undvika bröd och planerar att inte äta så mycket mejeriprodukter, just mejeriprodukter brukar ju annars vara mitt go to när jag ska vara mer nyttig för mellanmål och frukost men inte nu.
 
Blev även en kort 20 minuters promenad på kvällen tillsammans med sambon, längtar tills jag orkar gå längre så att vi kan utforska områdena runt omkring vårt boende lite bättre till fots. Dagens promenad resulterade i andningsproblem så det var nog bra att den inte var längre eller mer ansträngande än vad den var!
 
Hoppas att ni har haft en bra dag!
 
 
Vårt nya kök! Behöver köpa stolar men har inte hittat några vi vill ha (som dessutom finns i lager).

Kommentera

Publiceras ej