Ålder och dialekt

3kommentarer

Jag tycker det är lustigt hur väldigt få kan gissa rätt på både min dialekt och min ålder. De flesta kan inte lokalisera min dialekt överhuvudtaget, en del tror Stockholm andra gissar norrut någonstans vilket stämmer men de blir ändå förvånade när jag nämner Gällivare. De hade inte riktigt tänkt att det skulle vara så högt upp. Min ålder varierar mellan 22 och 25 år. De blir förvånade när jag är 28. Just med ålder, jag funderar alltid vad de baserar sin "gissning" på, är det utseende eller beteende?! haha. Jag får väl lov att hoppas att det är utseendet! Ska bli intressant att se hur gammal folk tror jag är när jag har gått ner mycket i vikt. Av någon anledning tror jag att de kommer tro att jag är äldre.
 

Jag igår. Tröjan börjar bli ganska stor nu, fick hålla in den på fotot för det såg jättekonstigt ut på bild annars.

3 kommentarer

Sophie

15 Oct 2013 12:19

Haha, de senaste gångerna folk gissat min ålder har det varit 18-20.. Blir ju som ingen komplimang att folk tror man är 18 :P

Svar: Haha, jäklar, du fick minus på fler år än mig! ;) Nej.. 25 kan jag väl tycka är okej för mig.. men 22?! Känns nog som 18 för dig :P
Sara

Mizca

15 Oct 2013 20:25

Men gud vad kul att läsa om detta. Det händer mig också nämligen. Folk tror jag är från göteborg eller nåt annat (är från falkenberg) och blir förvånade när jag nämner att jag är 28 och vart gift exempelvis.. Va, är du 28 .. hmm.. trodde du var typ 22... hörde jag när jag jobbade på tylösand.. =) Jag vet inte om jag tycker det är en komplimang eller förolämpning.

Moster

16 Oct 2013 19:02

Sådärja! Nu börjar det definitivt synas stor skillnad. Känns väl också när du rör dig? Kram

Svar: Skulle inte säga att det känns jättemycket men det som märks mest är att jag nu kan sätta mig på golvet utan att vara osäker på hur jag ska ta mig upp därifrån. Allmänt är jag väl smidigare nu :) Fattas nog lite viktminskning innan jag känner av det på riktigt :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej