Attack

3kommentarer

- Sover du?
- Nej men jag blev attackerad av en sån där insidan-av-ögonlocket-film..
 
Det samtalet utspelades med en trött sambo i natt. Idag har han inget minne av det överhuvudtaget. Tycker det var så skön kommentar, haha! Så kan man ju beskriva drömmar också!
 
Har efter föreläsningen suttit bänkad i soffan och skrivit på min hemtenta. Det är en kort hemtenta med tre frågor (som vi ska hitta på själv) och som ska besvaras på högst tre sidor totalt. Ibland är det så himla svårt att skriva kortfattat och ändå få med "allt" som man vill och borde få med. Ibland är det rent av omöjligt faktiskt. Lätt frustrerande. Någon som också är frustrerad är sambon som sitter och pustar och frustar i sin lilla datorskrubb där han sitter och tvingas läsa igenom det jag skrivit på tentan. Jag är ju helt klart hans favoritperson just nu, haha!
 
Annars har jag mest funderat på det här med motivation idag och min lilla dipp i det. Jag funderar på vad jag ska göra för att åtgärda det och för att komma igång igen men har väl inga klara svar riktigt. Tror jag ska införa godis och snacks (förutom popcorn) uppehåll igen då det gick som allra bäst när de inte ens var ett alternativ för mig. Har också tänkt försöka komma igång med lite promenader igen då det var väldigt länge sen och de ger en bra känsla i kroppen. En "nyttig" känsla. Annars tror jag mest det gäller att tackla psyket och inte låta de dåliga och svaga tankarna vinna. Det ligger inte på någon annan, det ligger på mig.

3 kommentarer

Ammie

31 Oct 2013 22:36

SV : Ååh vad skönt att höra att jag inte är ensam :) Började tro att det bara var jag som var "knäpp" =)

Det är jätte jobbigt och gå runt och vara "rädd" för allt detta.. =(

Rebecca

01 Nov 2013 06:06

Fokusera på ditt mål, fördelar med att nå målet, varför du kämpar och tillåt dig känna att du just nu lever i något av en transportsträcka...

Kram!

Svar: Jag ska försöka, tack för tipsen :) Kram
Sara

Mizca

01 Nov 2013 09:06

Svar: Sambon ville ge presentkort på kläder men jag tyckte vi skulle vänta med det eftersom jag vill ju gå ner ännu mer och då är det roligare att unna sig det när man kommit närmre sitt mål och VERKLIGEN behöver nya kläder pga för stora storlekar och inte för att man bara vill.
Jag föreslog presentkort på pyssel så just nu är det målet :)

Kommentera

Publiceras ej