Konstigt

2kommentarer

Det är verkligen konstigt det där med att gå ner i vikt. Hur man kan se det på bilder men inte i spegeln. Jag ser absolut ingen skillnad på mig själv nu jämfört med när jag var som störst - när jag tittar mig i spegeln. Ibland kan jag märka att benen ser lite mindre ut i ett visst par byxor eller att midjan ser annorlunda ut i vissa kläder men generellt sett så ser jag precis samma person i samma storlek som alltid. På bild däremot så kan jag se skillnaden men då har jag ju något att jämföra med..  Får väl skriva ut en real size Sara på ca 200 kg och klistra upp bredvid spegeln, haha ..eller så fotar jag mig bara mer regelbundet och jämför.. känns eventuellt lite lättare!

2 kommentarer

Mizca

03 Oct 2013 20:42

Svar: Ja, precis, det har du rätt i!
Jag pratar hela tiden när jag promenerar och till slut måste jag vara tyst annars orkar jag inte, jag blir för andfådd :) och nu är det mysigt på kvällen också, när folk tänder upp där hemma.. man kan se hur mysigt dem har det, få lite inspiration och så =)

jennyburman.blogg.se

03 Oct 2013 23:31

Känner mig så väl igen mig i detta! Jag såg aldrig att jag var tjock när jag var tjock och ser nu inte att jag är smalare än då. Konstig syn man har på sigsjälv ibland. Likadant så kan jag kolla på gamla bilder där jag är mycket smalare än vad jag är nu, men minns hur tjock jag kände mig när de bilderna togs. Att man aldrig kan vara nöjd med sin egna kropp alltså...

Svar: När jag var som störst så var det ju inte bilden som fotona visar som jag såg i spegeln (i huvudet). I mitt huvud har jag alltid varit mindre än vad foton visar och antagligen mindre än vad andra människor ser när de tittar på mig. Hjärnan är lustig :) Får börja arbeta på att bli nöjd med den egna kroppen både i huvudet och på bild :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej