Och så var den här dagen också över

2kommentarer

.. och så har en hel dag lyckats försvinna bara sådär! Passade på att plugga lite på min nyvunna tid imorse innan jag begav mig mot skolan för föreläsning. Fick organiserat med grupparbete lite efter föreläsningen också. Lite svårt med grupparbeten i en fristående kurs (som dessutom är på halvfart) tycker jag. Vi har knappt träffats (inte så många föreläsningar), jag känner ingen av de sen tidigare och många jobbar och läser denna på sidan om. Svårt att få tag på människorna i gruppen. Vi lyckades samla ihop 4 av 5 personer i alla fall så det får väl ses som lyckat. Ska träffa dem på måndag också.

På väg hem gick jag genom torget i stan och såg att en blomsterhandlare sålde blommor i ett stånd. Har faktiskt aldrig handlat blommor på torget förr av någon anledning trots att jag varit sugen många gånger. Tänkte att det kunde vara trevligt med fräscha blommor nu när det snart är helg så det blev 10 fina rosor för 55 kronor. Väl hemma insåg jag att 10 fräscha rosor inte gör lägenheten magiskt fräsch så det var bara till att börja städa så nu är det så fint så och rosorna har fått sin plats på vardagsrumsbordet.
 
 
 
Kvällen har sedan tillbringats i soffan med tända ljus, kinamat (sedär sedär, kanske inte helt enligt planen men så gott!) och flera avsnitt av Breaking Bad som vi började se på förra veckan. Vi är ju aningen sega med att påbörja den serien kan man säga.  Hämtade även ut två SJUKT stora paket (julklappar), helt sjukt vad stora de var. Tur att vi valde att ta bilen för att hämta dem och inte den där promenaden vi övervägde innan.
 
 
 Philip och de små paketen.
 

2 kommentarer

Jenny

11 Oct 2013 10:08

Ambitiöst att fixa julklappar redan, tänk om man själv var så :)
Vet inte om du skrivit det tidigare i bloggen men vad är det du pluggar till? vad ska du bli när du blir stor? :)

Svar: Så kul med julklappar (förutom till sambon som är HELT omöjlig att köpa till.. ångest, haha). Jag läser ett program som heter "socialt arbete - ledning och organisering" på högskolan här i stan. Det är meningen att man ska bli chef inom socialt arbete med den, främst inom äldre- eller handikappsomsorgen. Vad jag ska jobba med får vi se. Kan tänka mig att jobba med det men även med annat som min utbildning kan vara relevant för. Vi får se vad framtiden har att erbjuda helt enkelt! :) Vad är det för något du jobbar med? :)
Sara

Jenny

11 Oct 2013 11:27

Har samma problem jag med julklapp till sambon, men jag brukar lyckas rätt bra när jag är en mästare på att förklä paketen :)
Låter spännande, väldigt viktig del av samhället som du vill arbeta för :)
hmm.. själv jobbar jag som projektledare för att syra upp verksamhet som inte fungerar optimalt.. eller snarare behöver lite hjälp på traven :)
svårt att säga exakt sähär öppet.. iaf just nu :)

Svar: Jag kommer bara inte på vad jag ska köpa till han. Vill han ha något köper han det och hans intressen är datorer.. aningen svårt att köpa något till datorn då jag inte riiiktigt är lika intresserad och kunnig som han :) Kläder är lättast att köpa till han men det är ju inte överdrivet kul alla gånger kanske haha :)
Ah, ditt jobb låter väldigt spännande i alla fall! :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej