Inte så mycket på den positiva fronten nej..

3kommentarer

Det händer inte så mycket här. Jag är sjuk och stressad över dels skolan men också över att jag är sjuk och jag har inte tid med det (som att det skulle hjälpa att stressa över det). Lite tråkigt och tyst på bloggen nu men det är bara inlägg i stil med det här som jag är kapabel att få fram. Har dåligt samvete idag också (ja, jag är expert på att få dåligt samvete) då jag skulle vara barnvakt men avbokade imorse då jag vaknade klockan 6 och kände att jag mådde sämre än igår. Känns crap :(

3 kommentarer

Linda

16 Oct 2013 15:47

Det är tråkigt att vara sjuk. Du ska höra när jag är förkyld, någon gnälligare finns inte. Ja om man inte räknar min man som är döende när han får över 38 i feber;). Inte ska du ha dåligt samvete heller! Konstigt att det är så lätt att vara dum mot sig själv eg. Krya på dig!

Svar: Ja jag brukar säga att jag är som en kille när jag blir förkyld ;) Tack!
Sara

Anna

16 Oct 2013 16:05

Hej!

Jag vill egentligen mest skicka en krya-på-dig-hälsning men tänkte också säga att du definitivt inte ska känna dåligt samvete för att du behövde avboka barnvaktandet. Det finns väl ingen förälder (inte jag i alla fall) som vill ha en barnvakt som är sjuk? Småbarn blir ju sjuka titt som tätt ändå, framförallt genom dagis, och det kan man ju aldrig undvika. Jag tycker att det skulle kännas som en väldigt onödig risk att utsätta sitt barn för en förkylning, som dessutom verkar vara långlivad och besvärlig för dig som är vuxen. En monsterförkylning, helt enkelt. Den vill man väl inte riskera att ens barn får? Nä, sluta ha dåligt samvete och se det i stället som att du genom att inte träffa barnet/barnen har undvikit att smitta honom/henne! Alla som har småbarn vet dessutom att olika sjukor kommer och går och att det är omöjligt att planera, så föräldrarna har säkert full förståelse för att du behövde avboka (och har de inte det, så kan du kanske påminna dem om att du inte svikit utan snarare velat undvika att göra deras barn sjukt!).

Jag hoppas att du snart mår bättre!
Anna

Svar: Tack. Ja fast nu är det det barnet som jag mest troligen blivit smittad av (och han är inte helt frisk än heller). De klandrar inte mig men jag tycker det känns trist att avboka ändå. Det är de som har födelsedagsfest i helgen så jag hade erbjudit mig hjälp nu när det ska få ihop alla detaljer till festen.. men ja.. hade inte riktigt planerat med att bli ännu mer sjuk.
Jag hoppas också att jag mår bättre snart :)
Sara

Mizca

16 Oct 2013 19:12

Stackarn! Men håller med ovanstående, du får inte känna dåligt samvete - du måste tillåta dig att vara sjuk!

Krya på dig.

Kommentera

Publiceras ej