Kjolen som börjar bli för stor!

4kommentarer

Gjorde en upptäckt att en av mina kjolar börjar bli stor! Haha sjukt att man kan bli lycklig över att inte kunna ha sina kläder! Det här är ju något jag inte upplevt allt för mycket än så länge då jag är ett stort fan av stretch! Den här kjolen är dock styv i tyget och jag minns när jag köpte den (beställde från ellos) så satt den åt så pass att jag var osäker på om jag vågade använda den då jag inte kände för att spräcka den när jag satt mig ner. Lite annorlunda nu och den sitter väl helt okej runt benen nu för tiden men i midjan börjar den glappa en del nu. Tror jag ska spara den kjolen för framtida jämförelser för mig själv, om jag nu kommer ihåg det nästa gång jag är på organisera-garderoben- humöret.
 
 
Den veckar sig lite där uppe eftersom den är för stor i midjan.
 
 
.. men får passa på att använda den lite nu innan det är helt kört. Så här såg jag ut idag innan jag gick utanför dörren. Älskar halsduken/sjalen som jag fick i somras i födelsedagspresent. Bästa färgen! .. och säg hej till vår dammsugare som ville vara med på bild ;)
 

4 kommentarer

onlymyloss.blogg.se

25 Oct 2013 20:26

Grattis till att den börjar bli för stor. Att kläder blir för stora är ett bra kvitto på att man går ner i vikt :)

Svar: Ja, kul med sådana upptäckter, får man lite motivationsboost :)
Sara

jenny

25 Oct 2013 20:29

Snyggt jobbat! Alltid kul att ha kvar något man kan mäta mot, och få är det ju perfekt med ett plagg utan stretch! Behåll och ta fram när det känns motigt:)

Svar: Ja jag får verkligen se till att behålla den :)
Sara

Smulan

25 Oct 2013 21:57

Självklart ska du spara den!
Jag ångrar att jag inte sparat ett plagg från när jag var som störst. Jag har gett bort eller sålt allt. Tur i alla fall att det finns några kort.
Vad roligt och skönt för dig att den börjar bli för stor!
Man behöver se såna resultat också, då man kan bli blind för det man ser i spegeln.
Läste ditt tidigare inlägg om att ni snart firar 3 år. Grattis till det!
När det gäller delen med att överraska varandra och sånt så går det i vågor. Jag träffade min man för snart 12,5 år sen och har varit gift i snart 12 år.
Vi har ett jättebra äktenskap och han är min bästa vän. Så länge man vet att det är så och så länge man inte bara struntar i att pyssla om förhållandet då och då så är det ok att man ibland måste lägga sin mesta engagerande energi på andra saker. Tycker jag i alla fall :-)
Du verkar ha mycket på G just nu i livet. Plugg, jobb och ändring av din livsstil för att bla gå ner i vikt.
Ibland tar sånt all ens energi för ett tag.
Men du verkar inte vara sån som bara går upp i dig själv jämt och struntar i sånt. Du verkar väldigt omtänksam :-)
Blev långt det här, haha.
Ha en trevlig fredag!

Svar: Ja jag har något annat plagg som jag också tänkt spara sen när jag inte kan ha de längre. Lär nog vara glad för det i framtiden när jag behöver en egoboost/uppmuntrare/ögonöppnare eller vad det nu kan vara!
Tack och vad härligt att ni hållt ihop i så pass många år. Jag tror det är viktigt att vara bästa vän med sin sambo/man, jag tror det är nyckeln till ett långt och lyckligt förhållande :) Ja, det är väl lite nu men jag försöker smyga in småsaker ändå, så som gulliga post it lappar eller liknande men får lägga lite mer energi på ngt snart :)

Trevlig helg på dig!
Sara

Bettan

26 Oct 2013 06:21

Grattis till den för stora kjolen! Det visar så mycket tydligare än en siffra på vågen vad som faktiskt har hänt med kroppen.
Visst känns det konstigt att kläder blir stora? Under större delen av mitt liv har kläder som har gått om mig passat. Nu när jag går ner inser jag ju att vissa kläder kan bli för stora, men det är riktigt svårt att inse det. Jag måste akta mig så att jag inte köper kläder bara för att de går om mig.
Kjolen är snygg. Använd den, tills den ramlar av dig;-))
Spara den sen och ta fram när det känns tungt.

Svar: Ja saker har ju historiskt sett aldrig varit för stora. Antingen kommer jag i dom eller så är de för små så att ngt nu skulle vara för stort känns lite knasigt :) Ja, jag får passa på att använda den lite nu innan den blir alldeles för stor :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej