Riskakor

1kommentarer

Jag har lite problem med vad jag ska skriva. Det är lustigt hur fort man kommer ut ur bloggandet om man missar lite under en viss tid. Hjälper kanske inte att jag inte gör så mycket nu utan försöker mest vila mig frisk (går sådär) senaste påhittet är att min astma bråkar väldigt mycket med mig. Ansträngd andning flera gånger per dag med tillhörande ansträngda hostningar. Måste vara den mest envisa förkylningen någonsin! ;)
 
Förra veckan var verkligen inte optimal och det fuskades lite då och då under veckan. Framförallt under lördag och söndag men det slank in något litet under veckan också. Känns lite jobbigt att släppa det och vara nyttig igen denna vecka. Har ett konstant sug och är hungrig mest hela tiden. Jag håller mig dock borta från godsaker. Köpte riskakor i måndags på veckohandlingen och tänkte testa om jag kan hantera dem nu för tiden. Eventuellt inte bästa veckan att prova det nu i och med mitt sug efter allt men det går okej, äter det till flera måltider men äter i alla fall inte upp paketet vid varje måltid! Jag kände mig så himla less på att allt jag äter till frukost/mellis/kvällsfika bara är saker som jag lika gärna kunde sakna tänder för att äta. Behövde variation men kände inte att jag vill föra in mackor i kosten, riskakor kändes som ett bra mellanalternativ. Vi får se hur det går!
 
 

1 kommentarer

Getsmaller

23 Oct 2013 11:28

Men riskaka är väl okej? Hårt bröd som ryvita får du också lite motstånd och det rekommendera vc mig var bra bröd

Svar: Jo det är helt okej och inte många kcal.. men.. jag jag missbrukar lätt riskakor/mackor och liknande och har valt att inte ha det hemma då jag inte alltid kan hejda mig själv :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej