Zombie och påsk

0kommentarer

Klev upp vid 6.30 då jag hade handlingen (c-uppsatsen) idag vid 10.30 men tänkte passa på att sitta på biblioteket lite innan dess, gillar att hänga på dörren när de öppnar för då finns det sittplatser ledigt och det är ingen som varit och tagit de böcker jag vill kika i innan mig (studentlitteraturböcker som inte får lånas ut).
 
 
8 på morgonen är det tooomt och tyst på bibblan!
 
Dagen har gått så sjukt fort och jag känner mig som en zombie! Verkligen. Handledningen gick bra, biblioteksbesöket gick bra och ja det mesta har väl gått bra idag förutom att min energinivå dalade något extremt när jag kom hem.
 
Borde sätta igång och plugga lite nu innan sambon kommer hem men jag orkar verkligen inte. Så det får bli att slappa, har ju tydligen en hel påsk på mig att plugga.. en påsk som känns väldigt dåligt planerad, hallå.. jag tappar ju typ en vecka nu! Behöver börja göra intervjuer! :)
 
Angående påsken så kommer den inte firas överhuvudtaget och jag känner mig glad för det. Jag är en traditionsmänniska och älskar sånt men just påsken har jag aldrig haft några större traditioner för, kanske lite ägg (+målning när man var liten), godis (GOOODIS) och middag med familjen men inget särskilt egentligen. I år äter jag inte godis, min familj är långt bort, jag ser inte riktigt behovet av att måla ägg men jag kanske äter något ägg till frukost. Det känns skönt att inte fira i år för det betyder att det är en helg som alla andra. Helger har nog med frestelsemoment, jag behöver inte få dubbel påverkan av att det dessutom är påsk med allt firande därtill. Bästa med att det är påsk är att jag får ha hemma sambon i fler dagar än vanligt!
 
..och precis där förbrukade jag sista droppen energi. Zzz.

Kommentera

Publiceras ej