Korvskinnet promenerar

1kommentarer

Eftersom smhi säger att det ska bli snö här i eftermiddag (hoppas inte) så tänkte jag att det är lika bra att få in en promenad innan den eventuella snön kommer. Jag har dock inga ordentliga vinterkläder som sitter bra och i och med att det idag är minusgrader (brr) så uppstod ett litet problem, vad ska jag ha på mig? Till slut drog jag på mig min vinterjacka som jag hade för hundra år sen, den är ju som ett korvskinn men jag stängde den på något vänster. Inte så snyggt men jag frös i alla fall inte något speciellt. Jag skulle väldigt gärna kunna komma in i den jackan ordentligt innan säsongen för vinterjackor är över för denna gång. Vi får se hur det går. Den sitter bra överallt förutom på magen, magen som känns som att den inte blir något mindre bara får mer häng :/
 
Hur som helst i med musik i öronen, på med endomondo appen och sen promenerade jag i 48 minuter (blev tydligen 48 idag igen) under tiden jag gick 3.5 kilometer och brände enligt appen 738 kcal. Var en skön och uppfriskande promenad även om den inte slog gårdagens härliga solpromenad.
 
Nu när kroppen fått sin dos av aktivitet så är det hjärnans tur. Dags att ta itu med sista frågan på hemtentan!
 
 

1 kommentarer

Lotta

13 Jan 2014 14:29

Den där jackan kommer du att komma i innan vintern är över. Jag känner dock igen det där med mer häng men sånt är livet. Den blir i varje fall mindre även om det inte känns så. Visst mäter du dig? Så att du kan se framstegen på det sättet menar jag. Oftast skönast att göra det på kläderna men det kan ju ibland lura en, det gör inte måttbandet - tyvärr =)

För min del blir det ett bodypump-pass ikväll hade jag tänkt. Just nu känner jag mig inte alls motiverad men det kommer förhoppningsvis!

Den där appen blev jag intresserad av, skulle vil ha en som registrerar promenader så nu är det min tur att dra ner den och testa!
Lotta

Svar: Får hoppas att den sitter lite bättre om en månad eller två :) Jag skulle inte påstå att jag mäter mig men jag har ett mått på magen, däremot händer det ingenting där.. oavsett om jag gått ner 10 kg mellan gångerna.. så magen är där den är för stunden :)
Du får tänka på att det kommer kännas så skönt efter att du genomfört passet :)

Ja, endomondo är rätt trevligt, lite extra motivation ger den mig när jag använder den :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej