Måndag

4kommentarer

Hej på er.
Blev lite tyst här efter i torsdags men kände att det behövdes en mindre sak att tänka på i mitt liv. Jag försöker stressa ner då det är den stora boven i att det inte går helt hundra på viktnedgångsfronten just nu. Jag stressar för mycket. Har dock arbetat med det (bocka av saker på listan osv) under förra veckan så det börjar lätta lite i alla fall. Det är till största del bra saker det handlar om men saker som kräver mycket tankeverksamhet, ageranden och en portion oro för att allt ska klaffa. Får skriva mer om det sen någongång :)
 
Helgen har i alla fall gått i den andan.. stressminskning och avbockande av saker från listan (ja en fysisk lista, älskar listor). Städat lägenheten och vinden en del samt hämtat vår nya bil, en Renault Megane från 2011. Grymt skönt med en ny bil, vår gamla var från 2003 så den nya är aningen fräschare :)
 
Idag blir det skola mellan 13 och 17. Gillar inte riktigt så långa föreläsningar då min hjärna blir för trött för att orka registrera vad som sägs efter typ 2-2½ timme. Inte helt optimalt! Nåväl, vill få alla verktyg som jag bara kan inför C-uppsatsen så det är bara att tvinga hjärnan till att registrera!
 
Innan dess blir det dock förberedande av middagen och några matlådor.

4 kommentarer

Lotta

27 Jan 2014 11:21

Vad skönt att du kunnat bocka av lite saker. Ett tips är att ha en lusta på de tre viktigaste sakerna man måste göra under dagen. Då är det mer överskådligt plus att man rent psykiskt inte känner sig lika stressad. Funkar för mig.

Viktväktarinnan

27 Jan 2014 19:54

Berätta gärna mer om hur du upplever att stressen ställer till det för dig i din viktminskning. Kompenserar du med att äta? Nyfiken för jag grubblar över hur jag själv fungerar i sådana lägen.

Svar: Ja stress gör att jag tycker synd om mig själv vilket gör att jag äter. Alla anledningar till att äta funkar i sådana lägen, för att jag bockat av något, för att det är synd om mig, för att jag ... ja vad som helst :)
Sara

Viktväktarinnan

30 Jan 2014 22:27

Nuuuu har det varit tyst lite länge. Vad det än beror på så hoppas jag att du lyckats stressa lite mindre och att du mår lite bättre. Vi har alla sådana där dagar och veckor då man bara känner för att ge fan i allt... men gör det då och sopa sedan upp skräpet efter dig. Tillåt dig att må piss under en tidsbestämd period och sätt ett slutdatum. Ett datum då man återgår till sina goda vanor. Låt inte dina inre demoner sabotera för dig. Du har redan kommit så långt på vägen. Visst har du långt kvar, men låt det ta tid. Målfokusering.

Jag hejjar på dig! Du är ju så jäkla bra och inspirerande!

KRAAAAAM

Jenny

31 Jan 2014 07:22

Hoppas du finner ro och kan hitta fokus igen, det är tungt ibland när livet trycker på och man vet inte vart man ska ta vägen.
Hejja och pepp!

Kommentera

Publiceras ej