Moster Sara

1kommentarer

Idag kommer min lillasyster och hennes två små busfrön till barn hit och hälsar på (dom bor här i Luleå). Sophies (min syster) dotter har bett om att få komma hit hela veckan, till moster Sara. Måste bara säga hur mycket jag älskar att de faktiskt kallar mig moster Sara och inte bara Sara, jag vet inte varför men det värmer mitt hjärta så mycket! Det är dock inte mig de vill träffa främst när de vill hit... de vill åt mina soffkuddar! Haha, vi har tydligen bästa soffkuddarna att leka med. Nu vet ni det om ni är sugna på att bygga tåg, hus, fort eller något annat spännande av kuddar. This is the place to be!
 
Har städat undan lite här, hängt tvätt och diskat och såklart surplat i mig min smoothie. Det verkar vara standardfrukosten nu. Gott och roligt att göra i vår nya mixer! Idag ökade jag på mängden spenat då påsen vi hade gick ut idag. Tycker inte det smakar något speciellt med spenat i men tänker att det är bra att få i sig lite extra grönt :) Allmänt tycker jag det är lite klurigt att komma på frukost, mellanmål och kvällsfika när man försöker att inte äta så mycket mejeriprodukter, det har ju som sagt alltid varit det jag valt. Smoothie, ägg, frukt har det blivit nu men känner att jag vill komma på något mer att varva med :) Några förslag?

1 kommentarer

CG

13 Sep 2014 14:36

Bananplättar/pannkaka! Såå gott ♥

1 st mogen banan, 2 ägg, 0,5 dl havregryn, om man vill kan man ha i lite vaniljsocker.
Rör ihop allt till en smet o stek i panna. Blir ca 6 plättar alt 2 pannkakor. Servera med lite kvarg o bär!

/C

Svar: Lät gott :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej