Mina delmål

0kommentarer

Eftersom att jag har så pass mycket att gå ner kan det ofta kännas övermäktigt och omöjligt. För även om jag har gått ner 25 kilo nu så är det ju bara som en droppe i havet och det syns ju inte jättemycket på mig. I det här läget är det alltså inte lätt att se förändringar i utseendet som man kan bli motiverad av.
 
Jag har tidigare gånger försökt sätta delmål men de har inte riktigt sporrat mig heller. Den här gången har jag satt delmål men med en tvist. Jag har tidsbestämt mina delmål och därmed skapat en tävling för mig själv. Tävlingsmänniska som jag är så tror jag det kan fungera bra mycket bättre. Jag känner mig peppad och vill verkligen nå den viken inom given tid (för att vinna). För grejjen är ju att jag strävar efter vikter som fortfarande är sjukt höga, det kan vara svårt ibland. Svårt att förklara också märker jag .
 
Det var i alla fall det här jag skrev om igår med papper i garderoben. Jag skriver varje måndag upp mitt resultat där.
 
 
Så här ser början av min mållista ut. Jag har gjort en lista för ett helt år. Om allt går enligt planen så väger jag 123 kilo i slutet av juli nästa år. Jag ska göra mitt bästa för att hålla planen (eller få bättre resultat). Alla delmål är 5 veckors intervaller förutom delmål 5 som bara är 2 veckor då jag sen tidigare haft ett mål att väga 150 kilo till nyår. Jag ger inget speciellt utrymme för julfrossande eller annat så det gäller att vara fokuserad!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej