Utesluta missbrukade produkter

0kommentarer

Jag har ju i dagsläget uteslutit bröd. I alla fall bröd som man äter som mackor (hamburgerbröd och tortilla och liknande går bra i undantagsfall  även om jag försöker att inte äta det för mycket heller). Egentligen hade jag kunnat äta hårdbröd för jag tycker att det är okej. Anledningen till att jag inte äter det är för att jag missbrukar det så lätt. Både brödet i sig (äter för många) men den absolut största boven är vad jag har på brödet.

Jag har inte ätit smör de senaste åren förutom någon enstaka helg där vi ätit lyxfrukost. Istället för smör har jag ätit philadelphiaost vilket är jättebra, det finns lågprocentiga alternativ där som är goda. För goda. Jag missbrukar det om jag har det hemma. Just nu är jag disciplinerad och har koll på mig själv men det kommer finnas svaga stunder och jag har insett att allt jag kan tänkas missbruka får jag utesluta helt.  Smörgåsrån åt jag förr, missbruk där också så nu köps inte det hem heller. Det är det bästa för mig i alla fall. Upptäcker jag ett dåligt beteende kring en viss matprodukt så ryker den. Vi får se vad som ryker härnäst ;)

Kommentera

Publiceras ej