Måndag: check!

1kommentarer

Så var den här måndagen snart till ända. Helt okej dag, fick liite motion när jag var till vc och apotek tidigare idag och maten har varit okej den med (kalorimässigt i alla fall, annat var det ju som sagt med tillagning). Jag hoppas på att det här är veckan jag taggar till igen. Tänkte promenera hem från sjukhuset imorgon (åker dit med sambon som jobbar just bredvid) förutsatt att de inte ger mig pupillutvidgande för då blir det bussen tror jag. Rätt obehagligt med sådant medel, speciellt om det är soligt. Ska hur som helst försöka få in 2-3 promenader denna vecka tänkte jag, promenader som är minst 30 minuter långa vardera. Blir nog bra :)
 
 
Från handlingen tidigare idag. Något som vet om man kan frysa (riven) vitkål? Är ju så sjukt mycket i ett sådant där huvud! :)

1 kommentarer

jenny

12 Nov 2013 08:46

Härligt att vara och handla när det är lugnare, då hinner man tänka och inte bara stoppa i korgen :)
Jag skulle inte stoppa vitkål i frysen, blir inge kul alls när du tar ut det då... om du nu inte kokar den först:) men annars så håller ju just vitkål hur länge som hellst i kylen:)
Ett annat tips är att bara köpa ett halvt, fråga på butiken ni handlar så skär de nog det gärna åt er.. de gör de här om det inte finns halva:)

Hoppas du taggar till, det tror jag du gör! bara komma ut på dedär promenaderna ger mycket för motivationen :)

Svar: Ja det är skönt när det är lite lugnare fast inte för att jag tänker allt för mycket utan går i stort sett bara utifrån handlingslistan som jag skrivit. Rätt fokuserad handling haha :) Nej, får väl bara vara flitig att använda vitkålen istället :) Just på den ica maxi vi handlar på ser jag aldrig ngn på frukt och grönt avdelningen (personal vill säga) men om jag gör det kan jag alltid kolla om de kan skära :) Finns aldrig halvor där.
Sara

Kommentera

Publiceras ej