Snabba dagar

1kommentarer

Jag hinner inte riktigt med nu, dagarna går så fort! Ingen aning om vad jag egentligen gjorde innan idag men tiden sprang iväg i alla fall. Sedan jobbade jag och då vet jag vad jag gjorde i alla fall.. pladdrade sönder öronen på mina telefonoffer. Hade ett uppdrag som innebär väldigt långa samtal med många, mååånga frågor idag. Hem, äta, titta på när sambon tränade (här hemma, hantlar), prata igenom dagen med honom och sen gick vi ut på en promenad efter lite velande fram och tillbaka. Hjärnan ville gå (för oss båda) men kroppen var kanske inte lika sugen (för båda). 36 minuter blev det. Vi har en grej där vi, när vi närmar oss hemmet, gissar på hur långt vi har gått (ingen klocka eller mobil med oss oftast) och den som är närmast vinner. Helt meningslöst men äh det är roligt ändå. sambon var inte bara närmast utan prickade precis rätt idag. Mina 40 minuter var lite väl optimistiska tydligen! Sådär nu vet ni lite mer om oss nördar ;)
 
Min hud är fortfarande riktigt dålig förövrigt. Det kliar hela tiden, gör ont, är irriterad, börjar spricka vid ögonen.. hade något liknande förra året men minns inte alls (förträngt antagligen) hur länge jag hade det eller om jag gjorde något för att få bort det. Värst är hakan där huden är "hårdare" än normalt nu.. hård och torr och kliar till förbannelse men ja allt kliar, till och med öronen! :p
 
 

1 kommentarer

Bettan

15 Nov 2013 07:12

Det är inte kul när huden inte är okej. För några år sedan fick jag en fruktansvärd klåda, i flera månader,över hela kroppen. Jag fick kortisonkrämer och starka kortisontablettter. Inget hjälpte. Tillslut fick jag gå och sola på sjukhuset. Det hjälpte.
Varje vinter brukar jag gå och sola två -tre gånger när jag märker att det börjar klia igen. Då försvinner klådan.
Hoppas att din hud snart återhämtar sig.

Svar: Nej det påverkar ens dag rätt mycket med all klåda. Svårt att tänka på annat ibland plus att det påverkar hur man känner om sig själv, ja iaf mig.. känner mig som ett freak om jag ska göra något utanför lägenheten, vilket jag såklart behövt göra ovanligt mycket den här veckan ;) Skönt att du hittat något som fungerar för dig! :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej