Redo för veckan

1kommentarer

Eftersom vår bil pajjat (avgasröret är av) (skitbil som går sönder hela tiden) fick vi låna sambons brors bil idag för att kunna veckohandla. Ekade tomt i kylen så det behövdes. Nu är det påfyllt med massa bra saker igen och jag är redo för en vecka med bra matval! Denna veckan blir en blandning av lågkolydratskost och ja.. kolhydratskost. Hälften hälten på ett ungefär. I helgen kommer jag införa lite som jag undvikit de senaste veckorna men som jag tycker är helt okej att äta, i lagom mängd. Nachochips är en sak (till en linsgryta) och så blir det även en tortillapizza till helgen. Annars blir det mycket broccoli, linser, bönor och olika grönsaker. Linser är helt klart det bästa med förra veckan. Fantastiska saker, tänk att jag levt så länge utan att ha provat dom innan!

1 kommentarer

Marie

23 Sep 2013 21:14

Linser, hur många kcal är de ungefär ? =)

Svar: Röda linser, 310kcal/100g och de räknar att 60g är en portion (enligt påsen). Okokt alltså :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej