Stöttande sambo

5kommentarer

Jag har tur som har en sambo som inte bara följer med mig på matresan där vi utesluter flera saker och där han gör likadant trots att han väger ca 90 kilo mindre än mig och kanske inte behöver gå ner en triljon kilo. Han följer också med mig på promenader, med undantag för när jag får för mig att gå i regn - det  är inte riktigt hans grej ;)
 
Han följer mig trots att det för han är snigeltakt och trots att jag flåsar så mycket att det är svårt för mig att prata. Kanske tycker han att det är skönt nu när jag tänker efter, annars är jag som en pratmaskin och han brukar ofta glömma saker han ska säga för jag slutar aldrig prata. Under promenaderna är det han som får sköta snacket!
 
Allt blir verkligen så mycket enklare när man har stödet hemifrån och jag vette tusan om jag hade vågat gå ut på kvällspromenader så sent om det inte vore för honom. Inte heller hade promenaderna varit lika roliga.
 
Angående att det är snigeltakt för sambon så är det verkligen så. Jag går väl ovanligt långsamt för att vara människa och han går ovanligt snabbt för att vara människa. Han går så sjukt snabbt. 7.5 km i timmen utan att försöka gå snabbt. Jag håller mig som högst till 4.5 km i timmen när jag försöker gå snabbt! Ni förstår att det kan blir problem ibland va?! Fast nu under mina promenader så anpassar han sig efter mig vilket jag uppskattar!

5 kommentarer

Mizca

11 Sep 2013 10:21

Svar: Ja, det blev minsann skillnad.
Ja, jobb är ett jobb och det skall man vara rädd om men jag hade aldrig velat jobba som telefonförsäljare/intervjuare. Jag fick ett jobb där jag skulle ringa runt och sälja annonser, men jag mådde så dåligt psykiskt av det (jag är rädd för telefonen) så jag fick sluta. Men alla är vi olika och en del passar för det medan andra inte gör det.

Mizca

11 Sep 2013 10:48

Svar: Förstod att det blev nån bokstav fel, men det såg väldigt bra ut iofs, att jobba 3 mil, gå 3 mil och sen jobba 3 mil till. Gött liksom :)

Vad konstigt det kan vara ibland, att man är så rädd för telefonen vissa gånger och andra inte. Men det är nog som du säger, du intar dig en roll när du är på jobbet. Vart jag än är så är det jobbigt att prata i telefon, ibland jättejobbigt även med mamma eller syrran.
Jobbigast är när man måste ringa vissa instanser för att kolla med dem gällande vissa saker, telefonabonnemang, vårdcentral, csn, försäkringskassan, arbetsgivare osv...

Jenny

11 Sep 2013 13:15

Hej! Hittade till din blogg via Mizca, och vad glad jag är för det! Har bara kommit en bit bakåt men oj vilken resa, så imponerad! Och så ser jag nu att det ju är en bild på Dragvägen, haha! Är också från Halmstad =)

Kommer följa din blogg med glädje!!

Svar: Vad kul att du hittade hit! Ah, vad roligt att du också är Halmstadbo! :)
Sara

Gentle Giant

11 Sep 2013 19:09

Vilken super-sambo! Det är precis det stödet som är så viktigt! Glad för dig!

Schysst med joggingsträckor i promenaden! Heja dig!

Gentle Giant

11 Sep 2013 19:09

Vilken super-sambo! Det är precis det stödet som är så viktigt! Glad för dig!

Schysst med joggingsträckor i promenaden! Heja dig!

Svar: Ja han är verkligen ett toppenstöd för mig! :)
Ja det är roligt att utmana kroppen lite :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej