Linne?

2kommentarer

Det som jag verkligen minst tycker om på min kropp är mina överarmar. Jag gillar dom inte när jag tittar ner på dom, inte i spegeln, inte på bild, inte framifrån, inte bakifrån och inte från sidan. Jag tycker inte heller om att andra ser dom. När jag tittar på jämförelsebilden där jag gått ner 40 kilo ser jag ju att de blivit mindre och ingen är gladare för det än jag. Mindre betyder dock inte att de ännu nått ett stadie där jag inte längre känner avsky när jag  ser dom. 

Även om jag älskar sommaren så är den årstiden  rätt jobbigt i kombination med dessa känslor om mina överarmar. Jag har högst motvilligt på mig t-shirt, alltså jag har det för jag får värmeslag annars men det är inte så att jag trivs. Ja, utomhus då, hemma har jag såklart på mig sånt utan att tänka desto mer på det.  Linne är något som jag har under koftor, under tröjor.. inte som  soloplagg men åh vad jag önskar att jag hade det. Vore så himla skönt att våga ha det på sommaren, för jag blir verkligen så lätt överhettad i solen.

Har i alla fall bestämt att jag i sommar ska försöka våga ha linne ute bland folk.. för egentligen är det ju skitsamma.. det är ju inte som att någon tror mina armar är minimala i t-shirt och blir helt chockade över storleken när det istället saknas en minimal ärm. Lustigt hur så små saker betyder aaallt. Den där lilla, lilla ärmen skyddar mig tydligen från omvärlden.

 
Dagens outfit, t-shirt på fast det vara bara för att jag visste att jag inte skulle ta av mig jackan någonstans publikt (provrum räknas inte som så publikt). Kjolen är ny förresten, gjorde en ellos beställning förra veckan och det var ett av plaggen. (Ps. Ignorera oredan i bakgrunden!).

 

2 kommentarer

Hanna

13 Apr 2014 07:48

Jag har också väldiga komplex för mina överarmar, och underarmar med.. ja, mina armar helt enkelt. =) På sommaren kan jag ha tre-kvarts-ärm men har aldrig bara linne eller t-shirt. Har helst inte det hemma heller. Vad dum man är egentligen.. som du säger, de blir ju inte mindre för att man har tröja på egentligen...

Svar: Nej det är ju så men det måste bli väldans varmt för dig med tre-kvarts-ärm. Fast du kanske hanterar värmen bättre än mig :P
Sara

Therese

13 Apr 2014 15:24

Ja, de där överarmarna...försöker att inte tänka på hur mina ser ut, men snygga är de då inte. :-)

Svar: Nej de blir ju inte mindre för att man tänker på dom.. enda som blir mindre är väl ens egna lycka (välmående).. :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej