Packning, flytt och beteende

2kommentarer

Vi har börjat packa! Varje dag senaste 1-2 veckorna har jag sagt att vi borde packa men så kommer allt annat i vägen och ingen kartong packas. Nu är det mindre än tre veckor tills vi flyttar och ja jag vet att det fortfarande finns gott om tid men jag vill gärna börja tömma skåp och lådor och städa ur dom redan nu så att man inte har ALLT där i slutet. Jag vill också göra saker lite då och då med tanke på mitt plugg som också ska göras under den tiden. Det funkar liksom inte att avsätta en hel vecka till flytt och flyttstäd utan det är bättre att varva det med plugget. Sen är jag kontrollfreak och planeringsfreak och tycker om att skriva listor och tycker absolut inte om att vara ute i sista minuten.. det bidrar ju också ja!
 
4½ kartong är packad och jag förstår verkligen inte hur det är möjligt att vi har så mycket grejjer som vi inte använder men som vi sparar för de få (FÅÅÅÅ) tillfällen de används. Jag menar, vi har massa uppläggningsfat men det använder vi ju bara när vi bjuder folk på middag. Hur ofta bjuder vi på middag? En gång om året kanske men sparas ska alla sjuttioelva faten göras, de är ju fina. Samma med alla skålar, de används inte jätteofta men de är ju bra att ha för ibland används dom ju.. Nu är jag inte ens den som tvekar att rensa ut, jag älskar sånt men just köksgrejjer är så himla svårt att rensa bland tycker jag.
 
Vi längtar faktiskt till flytt, ska bli trevligt med lite förändring och vi längtar tills vi har egen tvättmaskin och den inglasade balkongen. Även om lägenheten är en tillfällig sådan så ska det bli riktigt trevligt. Jag insåg dock igår att det bara är tre veckor kvar att bo i den här lägenheten.. jag har hela tiden varit så fokuserad på nästa och hur trevligt det ska bli att jag glömt att jag faktiskt ska lämna den här lägenheten. Känns lite sorgligt ändå, det är en superlägenhet som vi har haft många fina och bra stunder i.
 
.. men förändring är bra! Jag brukar sällan bo i samma bostad länge (tacka min mamma för det..). Har flyttat över 20 gånger i mitt liv (jag är 28 år). Känns lite skumt att bo på ett ställe (lägenhet/hus) längre än ett år.. (vi har bott i denna i två år nu). Mamma tyckte om att byta boende när jag var yngre och jag har tydligen fortsatt det beteendet. Jag har dock tagit det lite längre och flyttat till olika städer och inte bara inom samma stad. Började i Malmberget (Gällivare), sen Borlänge, Falun, tillbaks till Malmberget/Gällivare, Luleå och nu Halmstad och sen tillbaks till Luleå så snart vi lyckas få jobb där. Som sagt, förändring är bra! :)
 

2 kommentarer

Mamma

13 Apr 2014 20:08

Jag tror jag har flyttat runt så mkt för att jag aldrig riktigt har trivts i Gällivare. Nu har vi ju bott i den här lägenheten i 4,5 år. Det börjar vara rekord :-)

Svar: Ja det är riktigt sjukt länge faktiskt haha ;)
Sara

Nina

13 Apr 2014 22:41

Har du förberett plats för mig? För visst va de så att du/ni skulle adoptera mig? =)

Svar: Haha! :) Ja det är ju en trea om inte annat! ;)
Sara

Kommentera

Publiceras ej