Svårt att förstå

9kommentarer

Jag tänkte på en sak här om dagen. På hur sjukt det är att nånstans på min kropp har jag tidigare lyckats bära 40 kilo utöver det jag redan bär. Vart var dessa kilon placerade? Har jag gått ner 1 kilo på armarna? 1 kg av 40? 2? 3? Hur mycket satt på magen? På benen? Om jag gått ner 20 kilo på magen så känns den tanken rätt sjuk, hur orkade jag ha 20 kilo mer än jag har nu på magen?

Det känns overkligt att jag gått ner 40 kilo. Det är lätt för mig att tänka på det som en droppe i havet, som att det inte är någonting för jag jämför ju de 40 kilona med hur mycket jag måste gå ner, allt som allt. 40 kilo är bara en början.

.. men så kommer dom där stunderna då och då där jag tänker, fan.. 40 kilo, det är ju sjukt mycket egentligen. Det är tungt att lyfta något som väger 40 kilo. Alltså måste 40 kilo viktnedgång vara mycket oavsett vilken startvikt man har.

Det är inte lätt för huvudet att förstå alltid. Förstå vart allt suttit, att jag gått ner 40 kilo, hur jag ska förhålla mig till den siffran. Jag vill inte bli nöjd med den siffran heller, inte för nöjd.. för jag är ju bara i början fortfarande. 

9 kommentarer

Marielle

09 Apr 2014 12:55

40 kg är en svindlande tanke och som du säger, svårt att visualisera... Det är ju två fullpackade resväskor!!! Tänk vad jobbigt det är att gå i en trappa, släpandes på de väskorna! ;-) Kilona har nog smält bort jämt över kroppen skulle jag tro + att man har en del "inre" fett runt organen som också försvinner. Det är just det fettet som är farligt, så bort med det bara!! :-) M.

Svar: Ja det är jättesvårt att visualisera! Ja nu ska det bort! :)
Sara

C

09 Apr 2014 15:51

Jag har svårt att tänka mig tanken, det mesta jag någonsin gått ner är ca 15 kg men förhoppningsvis så får jag också prova på och känna hur det känns innan året är slut...

Grattis till en enorm prestation!

Svar: Tack :) Du kommer också få känna känslan! :)
Sara

linda

09 Apr 2014 17:46

Helt otroligt eg. 40 kilo är ju jättemycket! O även om du känner att det är mycket kvar så har du ändå gjort av med mer än vad de flesta "bantare" lyckas med. Jag tror verkligen att du kommer klara det här o jag hoppas att jag kommer vara lika duktig som dig:).

Svar: Det kommer vara gå toppen för dig! :)
Sara

Jannica Enneby

09 Apr 2014 17:57

Är skit bra gjort!!!! När jag bara hade gått ner några hekto sa chefen, ta det i en mjölkliter. De låter lite. MEN väger ändå en del. Så rada upp 40kg mjölk ;)

Svar: Tack :) Haha..ja det vore ngt om man radade upp de ;)
Sara

Nina

09 Apr 2014 19:35

Du är makalös... Du är en sann förebild! =)

Svar: Åh tack vad snällt :)
Sara

Moster

09 Apr 2014 19:51

40 kilo är galet mycket! Helt otroligt att du gått ner så mycket och gissa om det syns! Jag som inte träffar dig så ofta kan, baserat på bilderna, se hur du krymper. Kämpa på!

Svar: Ja det är rätt galet när man tänker på det :) Will do!
Sara

Kattis

09 Apr 2014 20:16

Gud, 40 kilo ÄR en enorm prestation! Det ska du verkligen känna, att du gjort en stor insats för dig själv. Oavsett hur lång tid det är kvar. Ja tänk det i liter mjölk....... 40 liter mjölk. 40 små paket mjölk. Eller typ 26 stora paket. Det orkar man ju inte bära sådär på ett bräde?! Men det har du gjort.. det var också en prestation som heter duga ;) Men som du säger - vars fan satt det? Svårt att föreställa sig 40 mjölkpaket på kroppen utöver det som finns där idag.. haha.

Svar: Nej det känns verkligen sjukt att föreställa sig vart allt suttit, känns helt orimligt att jag burit på 40 kilo till.. är ju nog tungt med det jag bär nu! :)
Sara

Mamma

10 Apr 2014 19:50

Din lillasyster väger 27 kg så då kan du kanske förstå hur otroligt mycket 40 kg extra att bära på faktiskt är. Superbra jobbat Sara!

Mamma

10 Apr 2014 19:50

Din lillasyster väger 27 kg så då kan du kanske förstå hur otroligt mycket 40 kg extra att bära på faktiskt är. Superbra jobbat Sara!

Svar: Oj, ja.. det var en rätt bra jämförelse! Sjukt! Tack :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej