Ta tillvara på dagen

0kommentarer

Vaknade vid 7 något av att Philip fick larm, han har beredskap.. nu kan man ju välja att se det som sugit att larmet går så tidigt på en lördagsmorgon men man kan också se det som en chans att ta tillvara på dagen. Han fixade sitt larm medan jag låg och surfade lite på mobilen i sängen (med andra ord gå igenom det lååånga flödet i instagram) och sen åt vi frukost tillsammans i köket. Vi äter sällan frukost tillsammans nu för tiden för antingen jobbar han eller så kliver vi upp så sent att det känns onödigt med frukost. Gjorde lite ärenden och åkte sen en sväng till ett litet shoppingcentrum.. var där innan dom öppnat så fick sitta och vänta 10 minuter innan vi släpptes in. Jag satt alltså och väntade på att en klädbutik skulle öppna (klockan 10) på en lördagsmorgon, sjukt litkt mig.. eller inte ;) Är nog första gången. Behövde köpa ett enkelt svart linne för de jag har är så stora och sladdriga, inte alls roliga med andra ord och så behövde jag fylla på med mitt beroende, BB cream. Jag tycker att vi valde det sista, ta tillvara på dagen. Nu har vi umgåtts några timmar så nu kan jag med gott samvete plugga i några timmar ;)
 
 
Här är våra alster från gårdagens påskpynt, haha.. vi kanske inte tog påskdelen så sjukt seriöst. Philips till vänster och min till höger ;) Påskpunkare?
 
 
Efter ett tag såg det ut så här.. lekte grävskopa med Philips brorsbarn.. hans arm är skopan och jag är visst föraren ;) Philip är fokuserad på sitt mästerverk!
 

Kommentera

Publiceras ej