Citron och gurkvatten!

5kommentarer

Jag har aldrig varit särskilt duktig på att dricka vatten, speciellt inte om det inte är i samband med lunch eller middag. Inte när jag viktminskar och inte när jag äter sämre. En punkt på min plan var ju att dricka mer vatten och eftersom jag vet med mig att jag inte tenderar att gå och ta ett glas vatten från kranen då jag inte gillar smaken så värst (är psykiskt, kan dricka kranvatten som stått i kylskåpet). Hur som helst så tänkte jag att jag skulle testa att ha en tillbringare med vatten i kylen och då även smaksatt med citron och gurka (hur mycket smak nu gurka kan ge) för att det ska kännas lite roligare. Har fungerat toppen idag i alla fall! Riktigt gott. Supernöjd med tillbringaren vi köpte på Ica Maxi igår, den är utöver att vara fin också praktisk då den har en "stopper" funktion i locket med hål i så att vattnet kommer ut men inte något annat. Ja om man håller i locket lite lätt, sådär som jag inte gjorde igår när jag hällde upp ett glas till Philip och halva innehållet åkte ut.. man lär så länge man lever ;)
 
Nackdelen med denna mängd vatten (och överlag att jag börjar äta nyttigt igen efter en period av skitmat) är ju att jag får springa på toa en gång i halvtimmen typ! Haha.
 
 
Gör sig fint i kylskåp, mun och kropp.

5 kommentarer

Therese

07 Jan 2014 20:14

Snygg kanna! Har också tagit tag i vattendrickandet och det fungerar bra! Härligt att du är igång igen!

Svar: Ja visst är den snygg! Känner detsamma, härligt att vara igång igen :)
Sara

Mamma

07 Jan 2014 20:47

Jättesnygg kanna:)

Svar: Visst är den :)
Sara

Viktväktarinnan

07 Jan 2014 21:58

Verkligen fin kanna!
Jag är tvärtom jag! Jag älskar vatten! Iskallt direkt ifrån kranen är allra godast, men det går bra med rumstempererat som stått i kanna också ;-)
Dock känner jag att det är svårt att få i mig tillräckligt med vatten när jag jobbar...

Svar: Rumstempererat?! Haha ryser lite av tanken. Är lite varierande vad jag tycker om vatten direkt från kranen, beror på vart jag bor.. smakar inte alltid så gott medan det på andra ställen smakar helt okej :) Här - not so much.
Sara

Jenny

08 Jan 2014 07:48

Snygg kanna! det är ju det att vanligt vatten känns grymt tråkigt.. för mig funkar det bra när jag bubblar det.. mycke roligare.. märkligt egentligen.. för det är ju grymt gott med ett glas kallt vatten?
Min inspiration kom igång idag.. var sugen på läsk men nu sitter jag här med en kopp kaffe och ett glas vatten. Tack :)

Svar: Ja det är gott när det är bubblat också men det blir inte att jag bubblar det förutom till middag när jag inte är ensam så tänkte att det här sättet kanske kan få mig att dricka mer vatten :) Vad skönt att den kom igång för dig med! :)
Sara

Catrin

10 Jan 2014 19:21

Om du vill byta ut citronerna skär i lime,(jag är barnsligt förtjust i sånt vatten)ja jag vet att de e snarlikt men inte riktigt lika ändå...;)

Svar: Får lov att prova med lime i framtiden! :D
Sara

Kommentera

Publiceras ej