7 veckor

2kommentarer

Idag om 7 veckor bor vi i Luleå. 7 veckor, mindre än 50 dagar.. känns både helt overkligt och helt fantastiskt. Jag ska bara jobba klart först och så ska vi hinna med allt praktiskt inför flytten och umgås så mycket som möjligt med människor här nere. Var ute i Tylösand idag och umgicks med Philips pappa och Philips bror med familj. Tankar som att om vi träffar dom en gång i veckan nu framöver så kommer vi träffa dom sju gånger till innan flytt dyker upp.. ja, jag har alltid varit den dramatiska typen ;)
 
Efter att ha varit där ute gjorde vi lite praktiska saker innan vi båda slocknade och sov flera timmar i soffan. Alltså, det är så skönt att bara slappna av. Jag njuter för fullt av den här helgen. Inga måsten, ingen stress.
 
 
Vädret hade svårt att bestämma sig idag. Rejält åskväder med massor av blixtar över havet, regn för att sen bli strålande kokhet sol till att sen bli molnigt.

2 kommentarer

Mamma

29 Jun 2014 08:21

Yippie :D!!!

J

29 Jun 2014 14:02

Hej sara! Är ny läsare här på din blogg och måste bara säga vilket jäkla bra jobb du gjort/gör!
Jag själv kämpar sakta men säkert med vikten då jag fått reda på att jag har pcos och har väldigt svårt att få barn då jag inte har nån ägglossning just nu och barn är min största dröm! Jag väger idag 135kg och vägde som mest 142 i vintras.
Hur gör du för att hitta motivationen. Jag har inte gjort nåt speciellt egentligen för att gå ner i vikt förutom att sluta äta massa godis och chips, och det blev när jag träffade sambon för några månader sedan, han är ingen frossare som jag var förut/kan vara, utan man äter nåt gott när man verkligen är sugen på det, vilket egentligen inte är så ofta som jag trott. Och med det har jag kommit fram till att jag haft fula ovanor bara. Men nu har jag drabbats igen av ett fruktansvärt sötsug som är jättejobbigt. Jag kan till och med skälla och grina på sambon och han blir då less och jag får som jag vill.
Hur blir jag av med ovanorna och hittar motivationen till nyttigare alternativ? Frukt köper jag när vi handlar för jag blir sååå sugen på det, men sen ligger det bara och bli gammalt :/ har du några tips och råd? :) mvh "J" :)

Kommentera

Publiceras ej