.. hur var det nu man bloggade? :)

1kommentarer

Känner att jag kommit ut helt ur det här bloggtänket, svårt att komma på vad man ska blogga om! Dagens positiva är att jag tackade nej till fikabröd som alla andra åt av på det möte jag deltog i på eftermiddagen. Dagens negativa som inte har med kost/viktnedgång att göra är att jag dog lite mentalt idag när jag snurrade runt på min kontorsstol och ser världens största spindel på väggen just bakom mig. Nu är jag rädd för alla spindlar oavsett storlek men den här.. den här.. ja jag vet inte. Jag har aldrig sett en sån stor (och fet) spindel förr som inte varit på tv! Ahh, jag känner att jag håller på att utveckla en fobi för mitt kontor just nu, helt vidrigt är det faktiskt med spindlar! Måste vara brott mot arbetsmiljölagen! Haha ;)
 
Men så till kost och sådant igen.. jag är så trött efter att jag kommer hem från jobbet, så mycket nytt för mig.. ny arbetsplats, ny arbetsroll, nya arbetsuppgifter, att jobba heltid överhuvudtaget är det evigheter sen jag gjorde samt att jag kör bil minst 1 timme om dagen nu och jag har innan det här jobbet knappt kört bil öht på 6 år så jag känner mig sjukt ovan vid det också, fick till och med övningsköra lite med sambon inför jobbstarten :-O.. Hur som så är jag trött när jag kommer hem och matlagning känns ju förjäkla jobbigt att ta sig an då, helst av allt vill man ju bara slänga i sig ngt fettigt och energirikt (och som inte kräver matlagning) så kostbiten kommer helt klart bli en jobbigare nöt nu. Ja jag inser att säkert alla andra levande människor tacklat det här problemet i en massa år vid det här laget men se, för mig är det "nytt". Jag vänjer mig förhoppningsvis snart.. !
 
 
En till bild på mig slänger jag in. Denna från en utflykt vi gjorde för någon vecka sen. Jag har som jag sagt tidigare mest problem (psykiskt) med mina överarmar men seriöst, jag orkar inte bry mig.. någon del av min kropp måste få luftas i värmen. Allmänt känner jag att jag bryr mig mindre och mindre över saker. Jag orkar helt enkelt inte bry mig hela tiden om vad andra tycker.. Klart det finns kvar och klart jag bryr mig men det är helt klart en förbättring till min tidigare inställning. Mycket befriande!

1 kommentarer

CG

24 Jun 2014 20:34

Åhh va kul att du är tillbaka i bloggen! Saknat dig ♥

Va kul med allt som hänt, plugg, jobb, lght, flytt - blir en spännande sommar/höst för er! Grattis!

Vikt o motion kommer du igång med så småningom, fokus skiftar ibland o just nu förstår jag att det är jobbet....

Kram ♥

Kommentera

Publiceras ej