Lördag!

3kommentarer

Så var det lördag, igen! Jag vet inte varför men jag har en känsla av att det alltid är helg nu. Veckorna går så fort och så vips är det helg igen, vecka efter vecka. Nu klagar jag ju absolut inte, helgerna är de bästa. Jag får umgås med bästa sambon, vara ledig och det är en allmänt skön vibb kring helgerna.
 
Just denna lördag startades lite tidigare än andra då jag drömde att jag smakade på något riktigt vidrigt och kände att jag verkligen behövde spotta ut det.. vilket jag gjorde, i mer än drömmen. Att vakna och inse att man just spottat på sin egen arm är en för sjuk upplevelse för att lyckas somna om igen. Istället klev jag upp och försökte mig på att locka håret med min plattång. Lite random kan tyckas men vi ska på dop om några timmar så jag tänkte att jag kan försöka anstränga mig lite ;) Är dock usel på att locka håret med plattången och känner verkligen att det är dags att införskaffa en riktig locktång snart!
 
Jag har bestämt mig för att inte äta något av fikat/tårtan idag efter dopet utan jag håller mig till kaffe eller te. Snart 6 veckor utan sötsaker! Känner absolut inte för att bryta det utan kör gärna på samma spår ett tag till!

3 kommentarer

Smulan

07 Sep 2013 13:24

Locktång är bra att ha. Jag hjälper mina lockar på traven ibland. För mitt uppepå huvudet är det mest vågigt och korkskruvar nertill. Lite knasigt:-)
Men du verkar ha jättefint hår.
Bra att besluta innan hur man ska hantera kalas och såna tillställningar. Då minskar risken att man faller.
Ha en mysig lördag!

Mizca

07 Sep 2013 16:53

Vad duktig du är med att låta bli sötsakerna! Heja dig och lycka till idag.

Svar: Känns inte så jobbigt nu, strax 6 veckor in. Jag har i stort sett inget sötsug och känner att jag har mer att förlora på att äta något sött än vad jag vinner på det :) Tack för hejandet! :)
Sara

Sara

07 Sep 2013 19:57

Smulan - Ja jag vet inte hur jag lyckats leva så länge utan locktång. Med plattång kan jag få fina lockar som är fina i några minuter, sen tynger mitt tjocka och tunga hår ner dem. Behöver en riktigt locktång som blir lite tajtare lockar (så att de kan tyngas ner och ändå vara lockar kvar - hoppas jag iaf! ;)).

Ja jag tror det gäller att ha en plan inför dop, kalas och liknande. Blir lättare då än att bara göra det man känner för där och då, det är lätt att bli "svag" då! :)

Kommentera

Publiceras ej